SIKÇA SORULAN SORULAR

Sokakta hasta kedi buldum ne yapmalıyım?
Öncelikle kediyi güvenli bir ortama alıp (kutu veya taşıma kafesi), bizzat İsmetpaşa Mahallesi Sabri Akpınar Parkı içerisindeki kliniğimize getirebileceğiniz gibi, belediyemiz çağrı merkezi 444 1990 numaralı telefondan kayıt oluşturmanız halinde ekiplerimiz tarafından alınacaktır. Mesai saatleri dışında acil vakalarda İBB 153 arayarak işlem yapabilirsiniz.
Sokakta küpesiz köpek gördüm ne yapmalıyım?
Belediyemiz çağrı merkezi 444 1990 numaralı telefondan kayıt oluşturmanız halinde ekiplerimiz tarafından işlem yapılmak üzere kontrol edilecektir.
Küpesiz köpek bulunduğu yerden alındıktan sonra ne tür işlemlerden yapılmaktadır. Tekrar alındığı bölgeye bırakılıyor mu?
Bütün işlemler 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu ve ilgili yönetmeliği doğrultusunda yapılmaktadır. Köpeklerin -muayene, tedavi, overiohisterectomi / kastrasyon, kuduz aşısı, antiparaziter uygulama, mikroçip, kulak küpesi vs- gerekli işlemleri yapıldıktan sonra alındığı bölgeye hayvanseverlerin bilgisi doğrultusunda bırakılmaktadır.
Köpek ısırdığında ne yapmalıyım?
Öncelikle acilen kuduz aşısı uygulayan hastanelere giderek işlemleri başlatmalısınız? Veteriner İşleri Müdürlüğüne aşı yaptırdığınıza dair karne ile bizzat gelmeniz halinde ısıran köpek -teşhis edilirse- ekiplerimizce alınacak ve müşahede de tutacaktır. Böylelikle, 10 gün içerisinde köpeğin sağlığının yerinde olması halinde kalan kuduz aşılarını yaptırmanıza gerek kalmayacaktır.
Sivrisinekten şikayetçiyim ne yapmalıyım?
Sivrisinekler durgun suların olduğu ortamlarda çoğalırlar. Sivrisineklerden şikayetçi iseniz mutlaka en yakınınızdan başlayarak çevrenizde durgun su kaynağı bulunmaktadır. Sivrisinek şikayetiniz varsa Belediyemiz çağrı merkezi 444 1990 numaralı telefondan kayıt oluşturmanız halinde ekiplerimiz en kısa sürede kaynak taraması yapacaktır. Gerekli ilaçlamayı ücretsiz olarak yapacaktır.
Bayrampaşa’da sivrisineklerin üremesi için uygun durgun sular:
-Bodrumda bulunan su kuyuları, -Bodrumda lağım patlamaları, -Bodrumda aşırı yağmur sonucu su taşması, -İnşaat asansör boşluklarında birikmiş sular, -Kapağı açık bırakılan bidon veya su depoları, -Çıkmış araba lastiklerinde birikmiş sular, -Saksı altlığında birikmiş sular, -Parklardaki havuzlar ve süs havuzları, -Cadde/Sokaklardaki ızgaralar
Teslim ettiğim hasta kedi hakkında bilgi edinebilir miyim?
Hasta kedi alındıktan sonra tarafınıza SMS ile hasta protokol ve tasma numarası gönderilecektir. Hasta iyileşip sokağa salınacağı zaman yine SMS yoluyla bilgilendirme yapılacaktır. Ayrıca 4441990 numaralı telefondan başvuru oluşturarak süreç hakkında bilgi alabilirsiniz.
Veteriner İşleri Kliniğinde sahipli hayvan bakılıyor mu?
Belediye kliniklerinde -kanuni olarak- sahipli hayvan bakılması yasak olduğundan biz de bu kurala uyarak sahipli hayvan bakmamaktayız.
Sokak kedisini kısırlaştırmak için ne yapmalıyım?
Öncelikle Bayrampaşa’da ikamet etme zorunluluğu bulunmaktadır. Bizzat gelerek veya Belediyemiz çağrı merkezi 444 1990 numaralı telefondan kayıt oluşturmanız halinde en kısa sürede size dönülerek gün belirlenecektir. Operasyon sonrası, post operatif bakım müdürlüğümüz tarafından yapılmakta olup, ameliyat sonrası ilgili kişiye kedi teslim edilmemektedir. İyileşen kedilerimiz alındığı sokağa geri bırakılmaktadır.
Kedi veya Köpek sahiplenebilir miyim?
Sahiplenebilirsiniz. Köpek sahiplenmek için öncelikle bakımevimize gelmeniz gerekmektedir. Bakımevimiz her gün 14.00-15.00 arası ziyarete açıktır. Şartlarınızın uygun olması halinde işlemler yapılacaktır.
Belediyemize ait otomatik suluk ve beslenme odaklarının nerede olduğunu öğrenebilir miyim?
Veteriner İşleri Müdürlüğü sitemiz de Ne-Nerede-Kaç Adet başlığını tıklayarak güncel verileri öğrenebilirsiniz
Veteriner İşleri Müdürlüğü faaliyetleri hakkında bilgi alabilir miyim?
Müdürlüğümüz 5 ana başlıkta hizmet vermektedir:
1-) Klinik Faaliyetler, 2-) Sahipsiz Hayvanlara Yönelik Faaliyetler 3-) Vektör Kontrol ve Dezenfeksiyon Faaliyetler 4-) Kurban Faaliyetleri 5-) Bilgi Bilinç Artırıcı Faaliyetler
Faaliyetleri ayrıntısı için Belediyemiz Müdürlükler bölümüne bakabilirsiniz
Hayvan Gönüllü Kartı nasıl alabilirim?
Bakımevini ziyaret edebilir miyim?
Bakımevimiz her gün 14.00-15.00 arası ziyarete açıktır. Okul benzeri gurup halinde geleceklerin öncesinde izin alması gerekmektedir. Belediyemiz çağrı merkezi 444 1990 numaralı telefondan kayıt oluşturmanız halinde en kısa sürede size dönülerek gün belirlenecektir.
Haşere ve farelere karşı ilaçlama yaptırmak istiyoruz? Nasıl bir yol izlemeliyiz?
Belediyemiz çağrı merkezi 444 1990 numaralı telefondan kayıt oluşturmanız halinde en kısa sürede size dönülecektir.
Sokakta sahiplenme Projesi hakkında bilgi alabilir miyim?
Projemiz; Uyum, Sağlık (Koruyucu Hekimlik), Toplumsal Uzlaşı, Popülâsyonun Kontrolü ve Farkındalık başlıklarında Türkiye’de sokakta yaşayan sahipsiz köpeklerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik, sorunlara en aza indiren yenilikçi, büyük bütçeler gerektirmeyen, sürdürülebilir,  içeriğe sahiptir. Proje sahipsiz köpeklerin yine sokakta sahiplenilerek yaşadığı bölgeye uyum göstermesinin sağlanması, sağlık problemlerinin en kısa sürede çözüme kavuşması, aşılarının yapılması, zoonoz hastalıkların önüne geçilmesi yani koruyucu hekimlik, mahalleli ile ünsiyet kurmasının sağlanması açısından kıymetlidir. Böylelikle sokakta yaşayan sahipsiz köpeklere sokağında yaşayan vatandaşlarca sahip çıkılacak, İlçe sakinlerimiz arasındaki köpekler alınsın veya alınmasın tartışması da oldukça azalacaktır. Bu durumun toplumsal uzlaşma sağlanmasına katkıda bulunması,  gerginlikleri azaltması öngörülmektedir. SOKAKTA SAHİPLENME PROJESİ AYRINTISI İÇİN SİTEMİZİ ZİYARET EDEBİLİRSİNİZ
Sıkça Sorulan Sorular Güncelleme Tarihi 8.2.2022