Sokak Hayvanları

sokak hayvanlari calismalarSOKAK HAYVANLARI GEÇİCİ BAKIMEVİ: Cevatpaşa Mahallesinde 50 kapasiteli Sokak Hayvanları geçici Bakımevi  hizmet vermektedir. Bakımevinde günlük bakım, besleme, temizlik rutin olarak yapılmaktadır. Sokaktan alınan her bir köpek için form düzenlenir. Formda nereden alındığı, köpekle ilgili bilgiler, veteriner hekimlerce yapılan uygulamalar yer almaktadır. Toplanan köpekler alındığı yere hayvanseverlerin gözetim/bilgisi dahilinde bırakılırlar.

• Sokaktan Köpek Toplama: Sokakta toplanan köpekler gerekli işlemler yapıldıktan sonra (muayene, tedavi, overiohisterectomi/kastrasyon, mikroçip, kulak küpesi aşı, kist, parazit, vs) alındığı yere hayvanseverlerin bilgisi doğrultusunda bırakılır. Sokak köpekleri periyodik olarak kontrol edilmekte olup, aşı tarihi gelenlere aşısı ve paraziter uygulama yapılmaktadır.
  • Özel Saha Çalışması: Cami ve Okul çevresinde sabah erken saatlerde diğer şikayetlerde ise gece çalışması yapılarak köpek populasyonu tesbit edilir.
  • Beslenme Odakları: Sokak köpeklerinin özellikle kışın düzenlenen beslenme odakları ile yiyecek ve suya ulaşması kolaylaştırılmış oldu. Böylelikle hem beslenme ihtiyacı karşılanmakta hem de yerinde besleme yapılarak yerleşim yerlerine gelmelerinin önüne geçilmektedir. Beslenme odaklarının günlük temizlik, su ve yemek ihtiyacı karşılanmaktadır.

HANGİ MAHALLE HANGİ KÖPEK PROJESİ

Bu proje ile ilçemizdeki tüm sokak hayvanlarının hangi mahallede yaşadıkları ve kimlik bilgileri fotoğrafı ile birlikte sitemizden yayınlanmaktadır. Böylelikle bir köpeğin bölgede ne kadar süre ile kaldığı ve yaşam süresi hakkında da bilgi sahibi olunmaktadır. Ayrıntı için tıklayınız!

SOKAKTA SAHİPLENME PROJESİ:

Sokak köpeklerinde bir üst aşamaya geçildi. İlçemizde yaşayan tüm köpekler için “SOKAKTA SAHİPLENME” Projesini başlattık. Bu proje ile “başıboş sokak köpeği” kavramı tarih olacaktır. Sokaktaki bütün köpeklerin bir sahibinin olmasıyla yeni bir dönem başlayacaktır. AYRINTILI BİLGİ İÇİN  TIKLAYINIZ!

Sokak kedileri: Büyük çoğunluğu hayvanseverler tarafından tedavi ve kısırlaştırma amaçlı getirilmektedir. İşlemleri yapıldıktan sonra hayvansevere tekrar geri verilmektedir.

• sokak hayvanlari calismalar (1)Kedi Evleri: Kedi evleri, parkların içerisinde, kedilerin rahatlıkla giriş çıkış yapabileceği, soğuk, yağmurdan korunabileceği, su içebileceği, yemek yiyebileceği şekilde tasarlanmış bir çalışmadır. Kedi evlerinin -7 adet- hergün temizliği yapılmakta, mama, su vs konulmaktadır. Ayrıca hasta olanlar kliniğimize getirilerek tedavi ve aşıları yapılmaktadır.
  • Mama Desteği: Sokak kedileri ile ilgilen hayvanserlere mama yardımı yaparak çalışmaları desteklenmektedir.
  • sokak hayvanlari calismalar (2)Fakülte ile Protokol: İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi ile yaptığımız protokol gereği özellikle kemik kırıkları vakaları fakülteye gönderilmektedir. Böylelikle kliniğimizde müdahale edemediğimiz vakalara da çözüm bulmuş olmaktayız.
  • Parklarda Suluk: Parklarda sokak hayvanları için konulan otomatik suluklar Park Bahçeler Müdürlüğü tarafından yapılmıştır.
  • Hayvanseverlerin Yerel “Hayvan Koruma Gönüllüsü” olması teşvik edilmektedir.

• sevim çıldır on 11 Ekim 2016 at 12:53
    • Cevapla

koca tepe mah .36 sokak no3 ün karşındaki kırmızı araba içerisinde yavru 1 kedi var sürekli ağlıyor yardım bekliyor….acilen yardım ediniz

• sevim çıldır on 11 Ekim 2016 at 12:59