Kedilerde Beslenme

• Et
  • Yumurta
  • Patates Makarna (Nişastalı Besinler)
  • Peynir
  • Sebzeler
  • Balık
  • Ciğer
  • Çimen
  • Tatlı Gıdalar
  • Gebe Kedilere Verilecek Gıdalar
  • Sütü Az Kedilere Verilecek Gıdalar

Bu bölüm www.hepsievcil.com adlı web sitesinden alınmıştır.

Kediler insanlara muhtaç değildir. İnsanlar olmadan da onlar kendilerine bakabilirler.

Fabrikalarda yapılan hazır kedi mamalarında gerekli olan geliştirici maddeler, yüksek besinli albümin, yağ, karbonhidratlar bulunmaktadır. Sağlıklı ve uygun hazırlamaya dikkat ederseniz kedinizin yiyeceğini kendinizde hazırlayabilirsiniz.

Et
Kediler her tür eti sever. Çok yağlı olmamak kaydıyla her çeşit eti pişmiş ve küçük parçalar halinde verebilirsiniz. Etin suyu da kuru mamanın ıslatılmasında kullanılabilir.

Yumurta
Çok değerli bir besindir. Ama yumurta akı pişirilmelidir. Çiğ yumurta akının içinde B vitaminini nötralize eden kimyasal bir madde olduğu için çiğ halde verilmez. Yumurta sarısı ise çiğ ya da pişirilmiş olarak verilebilir.

Başa Dön!

Patates, makarna (nişastalı besinler)
Kedilere enerji sağlaması açısından önemlidir. Bunun yanında bu yiyecekler şişmanlatabilir.O nedenle kilolu kedilere verilmese de olur.

Peynir
Çok değerli yiyeceklerdir. Ama çok az tuz içermelidir.

Sebzeler
Hazım ve dengeli bir beslenme için gereklidir.Besin değeri çok azdır. Ancak kedinin sebzeyi yemesi için etle birlikte pişirilmesi ya da köfte içerisine katılması gerekir.

Balık
Çok önemlidir, ama balıkta B1 vitaminini etkisiz hale getiren bir enzim olduğu için pişirilmesi gereklidir. Haşlarsanız balıktaki besleyici maddeleri öldürürsünüz. Bu nedenle en iyisi ızgara yapmaktır. Fosfor açısından zengin ve hazmı kolay olan balık, kılçıkları ayıklanarak verilmelidir.

Ciğer
Kedilerin çok sevdiği yiyecekler arasındadır. Yüksek besin değeri olmamasına karşın diyet görevini de üstlenir. Çiğ ciğer ishale, pişirilmiş ciğer ise kabızlığa neden olabilir. Çok fazla çiğer tehlikeli olabilir. Bu nedenle sık vermemek yaralıdır.

Çimen
Besin değeri olmayan fakat bir kabın içine yerleştirildiğinde kediler tarafından hazmı ayarlamak için kullanılan ve yutulan yabancı (kıllar) maddelerin de atılmasını sağlayan hazım için faydalı bir malzemedir. Bir saksı içerisinde evde büyütülen çimenler tazelik ve sağlık açısından tercih edilmelidir.

Tatlı gıdalar
Şişmanlatır, dişlerine zarar verir, görme bozukluğu yaratır. Kısaca kediler için uygun değildir.

Başa Dön!

Dikkat edilmesi gerekenler !
– Kediler sanıldığı gibi küçük kemikleri çiğnemezler, yutarlar. Bu nedenle özellikle küçük tavuk kemikleri sindirim sisteminde ciddi problemlere sebep olabilir. Bu nedenle balık ta olduğu gibi tavuğun da kemikleri ayıklanmalıdır.
– Tavuk özellikle ishal olan kediler için yararlıdır.
– Uzun süre sadece tek tip yiyecekle beslenmemelidir. Yukarıda belirttiğimiz besinler tek başlarına çok fazla anlam ifade etmezler.
– Küçük kedilere günde birkaç kez, yetişkinlere ise günde iki kez yemek verilmelidir.

– Hazırladığınız sağlıklı yiyecekler bazen kedi tarafından beğenilmeyebilir. Ve kediniz açlık grevine girerek günlerce yemek yemeyebilir. Lütfen taviz vermeyiniz.
– Yemeklerin belli saatlerde dakik olarak verilmesi faydalıdır.

Gebe kedilerin mineral, vitamin, protein ve kalsiyuma gereksinimleri artar. Bağırsaklarda uzun süre kalan yiyecekler ( çiğ ciğer ya da et ) verilmemelidir.
Bunlar kabızlığa ve gaza neden olabilirler.

Gebe Kedilere ;
– Beyaz Peynir
– Balık
– Tavuk
– Sebze verilmelidir. Çünkü bunların sindirimi kolaydır.

Başa Dön!

Çok yavrulu kedilerin sütü yavrularına yeterli olmayabilir. Bu durumda;
– Süt
– Beyaz Peynir
– Yoğurt
– Kalsiyum, fosfor ve D vitamini içeren besinler
annenin sütünün artması ve sağlığını koruması açısından önemlidir.