AŞI TARİHİ GELEN KÖPEKLERİMİZE SAHA DA KUDUZ AŞISI UYGULAMASI

Bayrampaşa Belediyesi her yıl düzenli olarak sokakta daha önce işlemleri yapılmış bulunduğu yere bırakılmış sahipsiz köpeklerimizin kuduz aşısını ve antiparaziter uygulamasını yerinde yapmaktadır. Bilindiği gibi 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında işlem yapılmamış sahipsiz köpekler bakımevine alınmakta kısırlaştırma , kuduz aşısı, antiparaziter uygulama yapıldıktan sonra kulağına küpe ve mikroçip takıldıktan sonra alındığı bölgeye bırakılmaktadır.

Müdürlük olarak sokağa bıraktığımız köpek için bulunduğu yerde her yıl düzenli olarak kuduz aşısı ve antiparaziter uygulama yapılmaktadır. Bu çalışma ile hem zoonoz hastalıklara karşı koruyucu önlem almış, hem köpeklerin sağlığını takip etmiş, hem de hangi köpeklerin hangi sokakta olduğuna dair istatistiki veriler elde etmiş olmaktayız.

Sokağa bırakılan köpeğin aynı ortamda uzun süre kalması hem köpek açısından, hem de vatandaşlar açısından önemlidir. Bu köpekler belli bir süreden sonra “mahallenin köpeği” olmaktadırlar. Aynı yerde uzun süre kalması halinde bölgeye dışarıdan köpek girmesi daha bir zorlaşmış olacaktır. Sürekli yer değişmesi mahallede köpek popülasyonunun artması kaçınılmazdır.

2019 senesinde sokakta yaşayan köpeklerimizin bulundukları ortama uyum göstermeleri için “Sokakta Sahiplenme Projesini” başlatmıştık. Bu proje ile gereken işlemleri yapılmış alındığı sokağa bırakılan hayvanseverimiz tarafından sahiplenilen köpeklerimiz için;

1. Her bir köpek için “Aşı Karnesi” çıkarılacak,
  2. Her köpeğin bir ismi olacak
  3. Yaşadığı sokakta sürekli takibi yapılmış olacak,
  4. Aşı tarihi geldiğinde aşıları yaptırılacak,
  5. Herhangi bir hastalık durumunda ivedilikle müdahale edilecek,
  6. Mahalle halkıyla ünsiyet kurması sağlanacak,
  7. Uygun olan bölgelerde kulübeler oluşturulacak,
  8. Bu çalışma aynı zamanda sokak köpeklerinin yaşam süresi ve bulunduğu ortamda ne kadar süre kaldığı hakkında da bilgi verecektir.

Bu proje ile Bayrampaşa’dan Türkiye’ye Sokak hayvanları çalışmalarına yeni bir boyut katılmış olacaktır.

Saha da kuduz ve antiparaziter uygulama çalışması bittikten sonra sahipsiz köpeklerimizin fotoğrafları sitemizde yayınlanacaktır.